Yurt Dışına Çıkmadan İngilizce Seviyenizi Yükseltmek İçin 4 Pratik

11 senedir yabancı kurumlarda çalışıyorum, 6senedir ABD’de yaşıyorum, ama İngilizceyi seviyemi yurt dışına çıkmadan aşağıdaki 4 yöntem ile yükselttim.

Dr. Burak Tamaç
2 min readDec 21, 2022

1. Kullandığınız araçların dilini değiştirmek

Telefonu, uygulamaları ve bilgisayarı tamamen İngilizce kullanmaya başladım. İster istemez yeni kelimeler öğreneceksiniz. Bu sizin hayatınızın önemli bir kısmının İngilizce’de yaşama fırsatı verecek.

2. Yabancı dizileri İngilizce altyazı ile izleme

Anlaması zor mu? O zaman daha önce izlediğiniz ve yeniden izlemekten keyif alacağınız bir film ya da diziyi izleyin. Ben özellikle bunun çok faydasını gördüm.

3. Doğru kitapları okumak

Eğer kitap okumayı tercih ediyorsanız eğer hikayesini bildiğiz kitaplardan başlayın.
Anlaması ve kelimeleri kavramak çok kolay olacaktır. Bu sizi motive edeceği için devamlılık sağlama konusunda ciddi faydası olur.

4. Yazmaktan korkmayın

Mesela günlük mü yazıyorsunuz, İngilizce yazın. Grammarly ya da Quillbot’un ücretsiz versiyonunu kullanarak basit birçok hatayı da görmüş olursunuz. Günlük yazmıyorsanız bile her gün SADECE 5dk aklınıza ne geliyorsa İngilizce yazın.

Sonuç

Sevdiğiniz aktiviteleri nasıl İngilizce yapabilirsiniz?

Futbol izlemeyi çok mu seviyorsunuz mesela. Maç sonlarında İngilizce haber okuyun izlediğiniz maç ile alakalı. Keyif alacağınız bir aktiviteye dönüşebilir.

Eğer sizin başka fikirleriniz varsa lütfen paylaşın yorum olarak. Sonradan yazıya eklemek isterim.

--

--

Dr. Burak Tamaç

Adj. Professor at Montclair State University | ❝❞ Bloomberg | CNBC | Yahoo Finance | CoinDesk